Известие

Collapse
No announcement yet.

Как се сваля централната конзола?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как се сваля централната конзола?

    Как се сваля, незнам как точно се нарича после ще преиминувам темата. Тва пласмасовото от снимките което е по край климатика, часовника, радиото.. И да ви питам при ваз как е при мен има някво като гумено покритие в/у него и където се е пипало най-често с ръце край музиката копчетата на климатика и там е поизтъркано и понадрано и като го тръкна с пръста пада и под него се появява перфекто черно. Та искам да знам дали може да се свали и да се качи после без последствия, смисъл да не вземе да дрънка после нещо.. и как се откача. Някъде бях чел, че се разправяхте за него ма неможах да открия къде



    landikar
    Аз се кефя на всеки който стъпи на пистата независимо какво кара и как го кара......

  • #2
    Сваля се за 5 мин., ма трябва да ти покажа, че има чалъм. ако го разгледаш добре ша откриеш начина. Иначе проблема се ре6ава с една боя, ма ша трябва и да потъркаш преди да пръснеш. Мойто го напраих в цвета на колата.
    Alfa Romeo Spider 2.0 TS 16V 150 CV
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 150 CV
    Fiat Bravo 1.6 GT 100 CV
    _________________
    Skype: glavnia

    Comment


    • #3
      Хехе, колега TaNo, тъкмо и аз това правих. Вчера си свалих конзолата, за да я почистя от това лепкавото. Това мисля, че е едно заводско покритие, меко, седи като гумирано... но само като колата е нова. След като мине някоя-друга годинка това покритие, подложено на слънце започва да деструктира - демек да се разлага. При мен се получи една мека гадост, която ми остава под ноктите където и да пипна. Реших да я сваля вчера - става лесно.
      Първо сваляш пепелника и скролера за регулиране на фаровете. Под тях има две болчета. Развиват се с шестограм, но не помня кой номер.
      Сваляш двете странични плювени кори в краката на водача и пътника, държат се с по 2 или 3 болта. Развиват се с кръстата отверка.
      Под тези кори има още две види - една от ляво и една от дясно. Развиваш ги. сваляш панелчето за регулиране на огледалата. Повдигаш долната конзола и внимателно разкачаш кабелите на бутончетата за регулиране на огледалата, фаровете и запалката.
      Така това барче излиза.
      Под него ще видиш два болта, които държат централната конзола. Развиват се с шестограм. Сваляш трите врътки на климатика. Под крайните две има 2 болчета - развиваш ги с по-малка кръстата отверка.
      Сваляш двете решетки на централните клапи за въздух горе. В нишите ще видиш 8 щифтчета, на които се държи рамката им. При ваденето им внимавай да не счупиш някое, или да не изгубиш някоя малка част, служеща за ос на вертикално въртене на клапите.
      Така.. Сваляш рамката и отдолу виждаш още 2 болта - шестограми. Развиваш и тях и внимателно издърпваш конзолата напред. Внимавай с касетофона, махни го след като я издъпраш леко. Откачи всички кабели. Не се притеснявай за местата им, неможе да ги объркаш, както и поляритета им.
      Това е!!
      Малко думи за крушките: При мен доста бяха изгорели. Отидох в един магазин и си купих всетодиодни, които са със същия цокъл и са на 12V. Съветвам те да ги смениш всичките, включително и тази на запалката (и там имало крушка). Особеност при тях е, че трябва да спазваш полятитета на захранването.
      А сега малко за почистването.... Ей тука ми се разказа играта, в буквалния смисъл. Докато махна тази помия от централната конзола и от барчето - търкам 2 дена - вчера цял слетобед и днеска - пак толкова среме. Успях да я почистя горе-долу. Пробвах с какво ли не:
      Със "Зебра" - никакъв ефект
      със ацетон - опасно е за пластмасата, не ти го препоръчвам
      със спирт - истинска мъка, но малко по малко става. Гнусотията се разнася, но втриваш много интензивно, след което със сух памучен парцал забърсваш пак с доста натиск разложеното от спирта. Честно - много майни изрекох по адрес на "инженера" на който му е хрумнала идеята с това покритие. Сега - на 95% е чисто. Повече от това немога.
      Приготви се да се изклепаш с черникла до китките, и да я наблъскаш под ноктите. Приготви си и торба с нерви, пусни си и успокояваща музика
      Така - утре остана само да я сглобя и новото табло да изгрее с новото си осветление

      Успех!
      Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
      Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от glavnia
        Сваля се за 5 мин., ма трябва да ти покажа, че има чалъм. ако го разгледаш добре ша откриеш начина. Иначе проблема се ре6ава с една боя, ма ша трябва и да потъркаш преди да пръснеш. Мойто го напраих в цвета на колата.
        Мда, много се пулех къде се държи, докато не свалих цялата рамка на възхoховода
        Last edited by b_angelov; d.m.y г., 14:03.
        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

        Comment


        • #5
          Ще се заемам близките дни и ако възникнат въпроси ще ви питам. Иначе обяснението е перфектно ще си го скицирам
          landikar
          Аз се кефя на всеки който стъпи на пистата независимо какво кара и как го кара......

          Comment


          • #6
            Дано съм бил полезен
            Сега ще хапна и отивам да монтирам, ще кажа как е с новото задно LED осветление...

            А сега ето и малко снимки, но са домашни и няма как да покажа как се свалят страничните кори на конзолата, но не е трудно да се сетиш...
            Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
            Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

            Comment


            • #7
              Кажи как свали решетките/духалките на климатика смисал от къде да ги чопна да не ги мъча излишно..

              landikar
              Аз се кефя на всеки който стъпи на пистата независимо какво кара и как го кара......

              Comment


              • #8
                И скролера за регулиране на фаровете как да свала да не прецакам пласмасата. С отверчица ли с кво да ги повдигна и има ли значение от коя страна
                landikar
                Аз се кефя на всеки който стъпи на пистата независимо какво кара и как го кара......

                Comment


                • #9
                  Първо сваляш решетките по следния начин... Представи си, че синята линийка е тънко ножче или тънка права отверка. Вкарваш 3-4мм навътре (1) и натискаш настрани (2). Решетките се вадят първо от вътрешната страна, после от външната. Под тях ще намериш 8 щифта, които държат рамките им, както и клапата за отворено/затворено. Чак като свалиш тази рамка ще намериш болчетата с шестограми No.5
                  За регулиране на фаровете - лесно. Пак с тънко ножче повдигаш смело от една от страните. От първия път, или от 2 пъти на 2 места като повдигнеш ще излезе. Повтори същото и за бутончетата за охгледалата. Пепелника - дърпай нагоре за вратичката вандалската!
                  Под пепелника и упр. на фаровете има 2 болта, шестограм No.4. това е.

                  П.П. Внимаваш като сваляш рамката на въздуховодите - да не и счупиш щифчетата, че има да блъскаш хартийки после... грозна гледка ще стане. Бавно и нежно!!!
                  Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                  Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                  Comment


                  • #10
                    А относно осветлението - разочарован съм от светодиодите. Първо - този на снимката със синьо тяло свети синьо, но никъде не пишеше. Както и да е, смених ги с бели, но понеже светодиода е с рефлектор, светлината му се излъчва само напред. Така неможе да се получи необходимата разсейка за да се провежда светлината по светловодните пластмаси, а часовника и уредите покрай него светиха много грозно - получаваше се един спот някъде на криво, а останалото - тъмно. Махнах ги веднага и си купих нови крушки, които сложих на всякъде, вкл. и на запалката.

                    Съвет от мен: Почисти си старателно всички светловоди - тези на врътките на климата, както и на тези непосредствено под тях. При мен бяха доста черни от прах, което отново ми спираше потока на светлина към символчетата, и към маркерите на врътките
                    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                    Comment


                    • #11
                      Въпрос от мен

                      Ангелов искам да те питам дали ще стане почистването със спирт без да се маха конзолата? А по принцип след като се изчисти остава ли лъскавото черно или трябва да се боядисва с нещо?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Въпрос от мен

                        Първоначално публикувано от Magiosnika
                        Ангелов искам да те питам дали ще стане почистването със спирт без да се маха конзолата? А по принцип след като се изчисти остава ли лъскавото черно или трябва да се боядисва с нещо?
                        Много е трудно, колега. Първо пробвахме така на място, аз и приятелката ми търкахме около 3 часа, и успчхме да изчистим само по-откритите площи. Където имаше вдлъбнатини и теснотии неможеш и да си помислиш да го чистиш на место. Иначе ако го свалиш в домашни условия е по-лесно, а пластмасата става една приятна... не е гладка, има съвсен нормалните неравности за пластмаса... но е красива. Ако искаш може и да не я пръскаш.
                        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                        Comment


                        • #13
                          Преди време имах Фиатче и таблото беше с аналогично гуменоподобно покритие. Махнах го с водна шкурка(аз ползвах 1600 и 2000), става сравнително лесно, за около час и половина беше готово за боядисване. Важно е да не няма остатъци от старото покритие, ако ще се боядисва. Моето го пръснах с черен мат за пластмаса. Резултатът по-долу.

                          Comment


                          • #14
                            Няма да пердашиш директно с водна шкурка. Първо ше го минеш с по-едра защото основнатазадача е да свалиш силикона, като свалиш силикона напълно тогава ше го минеш със водната шкурка. Основата на на конзолата или материала от който в ==е направена е от нещо като вибростъкло или нещо подобно така че няма страшно от надиране. Тва упражнение го мнавах още началото на миналата година. Съветвам ви да пръснете със спрей за рони. Устойчив е на влага, еластичен е и носи на разни слаби чуквания.
                            "Свини! Вечно ли искате да живеете?!" Фридрих Велики — 1757 г.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от leshoiad
                              Няма да пердашиш директно с водна шкурка. Първо ше го минеш с по-едра защото основнатазадача е да свалиш силикона, като свалиш силикона напълно тогава ше го минеш със водната шкурка. Основата на на конзолата или материала от който в ==е направена е от нещо като вибростъкло или нещо подобно така че няма страшно от надиране. Тва упражнение го мнавах още началото на миналата година. Съветвам ви да пръснете със спрей за рони. Устойчив е на влага, еластичен е и носи на разни слаби чуквания.
                              Само да не се получат драскотини, които с боя няма как да се запълнят. Затова препоръчвам водна, може да е по-груба(ако иска 600), но поне опасност от надраскване няма.

                              Comment

                              Working...
                              X